קירות ירוקים וגינות תלויות -
הביאו את הטבע אל תוך בית הספר!

קירות ירוקים וגינות תלויות הם פתרון ייחודי ומרשים להפיכת סביבת בית הספר לירוקה, פורחת ומעוררת השראה

קיר ירוק (המכונה גם גינה תלויה / גינה אנכית / קיר חי) מוגדר כמערכת שתילה אנכית הכוללת מצע שתילה, צמחים חיים, ובדרך כלל מערכת השקיה אוטומטית. את הקיר הירוק ניתן לתלות על כל גדר או קיר פנוי ובלתי מנוצל ובכך להקים גינה תלויה, ירוקה ופורחת לתפארת.

חשיפה לטבע ולצומח בגיל צעיר משפרת את יכולת הלמידה, הקשב והריכוז של הילדים. כמו כן, לימוד התהליכים המתרחשים בגינה תורם לפיתוח מיומנויות חשיבה ביקורתית ויצירתית.

מחקרים רבים בתחום הפדגוגי הראו כי בכל רמות החינוך, מעבר ליתרונות הבריאותיים הפסיביים של קיר ירוק, חשיפה ישירה לסביבה הטבעית תורמת לשיפור ההתנהגות ,לעלייה בתשומת הלב של התלמידים ואף משפיעה לחיוב על דימוי הגוף.

לקירות ירוקים וגינות תלויות בבתי ספר יתרונות רבים:

שיפור האקלים הלימודי: מחקרים מוכיחים כי חשיפה לטבע תורמת לשיפור ההתנהגות, תשומת הלב, היצירתיות והתפוקה של התלמידים.

חינוך לקיימות: הקמת גינה תלויה או קיר ירוק מאפשרת לילדים לחוות מקרוב את עולם הטבע, ללמוד על גידול צמחים, טיפוח ותחזוקה, תוך מודעות לחשיבות איכות הסביבה.

שיפור חזות בית הספר: קיר ירוק או גינה תלויה מוסיפים צבע, חיים ויופי לסביבת בית הספר, ומשדרגים משמעותית את המראה החיצוני.

יצירת מרחב לימודי חווייתי: ניתן לשלב את הגינה התלויה או הקיר הירוק בתכני הלימוד, בפרויקטים ייחודיים ובפעילויות חווייתיות.

הקניית מיומנויות חיים: טיפוח הגינה תורם לפיתוח אחריות, סבלנות, עבודת צוות, יצירתיות ועוד.

את הקיר הירוק ניתן לתלות על כל גדר או קיר פנוי ובלתי מנוצל ובכך להקים גינה תלויה, ירוקה ופורחת לתפארת.

לקירות ירוקים וגינות תלויות בבתי הספר שימושים מגוונים :

לימודי תל”ן: גידול צמחי תבלין, צמחים ופרחים, תצפיות על טבע, ניסויים מדעיים ועוד.

לימודי חקלאות וקיימות: הכרת עולם הצומח, גידול צמחים בתנאים מיוחדים, מחזור ועוד.

טיפוח רגשי: גינון טיפולי, יצירת סביבה מרגיעה ונעימה, פעילות יצירתית בטבע.

שיפור איכות האוויר: הקיר הירוק מסנן את האוויר, מפחית זיהום רעשים ומסייע ביצירת אקלים נעים יותר.

עיצוב סביבתי: יצירת פינות ישיבה ירוקות, קירות ירוקים דקורטיביים ועוד.

הקיר הירוק של פלנטי מורכב מכיסי שתילה המיוצרים בעבודת יד בישראל, העשויים מבד לבד איכותי, ממוחזר 100% ועמיד השומר על אדמה לחה ומאווררת. 

התקנת הקיר הירוק מבוצעת על ידי צוות מקצועי ומיומן ( ניתן גם בשיתוף התלמידים ) ומבוצעת בשקיפות ובהקשבה מלאה לדרישות בית הספר.

‘פלנטי’ מתמחה בהתקנת ותחזוקת קירות ירוקים, גינות תלויות וליווי פדגוגי במוסדות חינוך ובשנים האחרונות התקנו עשרות קירות ירוקים וגינות תלויות בבתי ספר ברחבי הארץ. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם תוכנית “עושים סביבה ביחד” של איגודן, המרכז לישראל יפה, קרן קר”ב, מועצות ועיריות רבות.

אנו ב"פלנטי" מבצעים התקנה ותחזוקה לקירות ירוקים וגינות תלויות בבתי-ספר ובגני-ילדים

התקנת הקיר הירוק מבוצעת על ידי צוות מקצועי ומיומן וכוללת פגישה מוקדמת לבדיקת תוואי השטח, קונסטרוקציה לתליית הקיר הירוק ובידודו מהקיר, מרזב לקליטת המים העודפים (במידת הצורך), תערובת שתילה, קומפוסט וצמחים בהתאם לתוואי השטח, חיבור הקיר הירוק למערכת השקייה אוטומטית והדרכה מפורטת בהמשך הטיפול בצמחים.

ההתקנה מבוצעת בשקיפות ובהקשבה מלאה לדרישות הלקוח.

בין לקוחותינו

פרויקטים נבחרים בבתי ספר ובגני ילדים